söndag 1 augusti 2010

Adoptering

Återigen säger vädret bestämt ifrån sol och bad så ikea blev det istället. Mötte först upp ligan för frukost på foodcourten. Jag har nämligen hittat det bästa frukoststället! De godaste smoothies (nåja, de kallar det milkshake, men det känns bättre att säga smoothie) av massa färsk frukt (inga låtsasgrejer som smaktillsatser och essenser här inte), is och kondenserad mjölk. Hittills provat banan/vattenmelon och apelsin/papaya, båda idel mums och ordentligt mättande!

Sofie kom till frukosten och var såhär fantastiskt snygg i sin nya klänning från Forever21 och jag kan inte annat bocka, buga och beklaga att jag inte såg den först...


Men jag var också rätt piffig i min nya topp och svart tight kjol matchat med pappas gamla Leejacka från 70-talet. Adopterade förresten söta Nicole från Tyskland på foodcourten idag. Rakt av! Vi drog med henne till Ikea också och har bestämt att hon inte har något annat val än att vara vår kompis. Äntligen en människa med begripligt namn dessutom! De i min korridor heter mest diverse blåsljud...

1 kommentar: