söndag 1 augusti 2010

Vivocity tredje gången gillt

Tredje gången gillt på Vivocity, men med betydligt trevligare sällskap den här gången. Kan konstatera att Forever21 inte bara har lite för mycket fina kläder utan också alldeles för mycket tingeltangel att välja på för mitt eget bästa...



På en shoppingvända hinner man också dö och hamna i skohimlen flera gånger om, en majoritet av pjucksen ligger dessutom mellan 150 och 300 SEK. Men jag gillar ju att leva farligt, lite på gränsen (eller?).

En vända på Nicoles favoritaffär Ted Baker var en besvikelse endast i ett avseende, nämligen priserna... Skulle ju t.ex. inte tacka nej till det här linnet.

Eller någon av nedanstående som får anses vara två exempel på den perfekta svarta skinnjackan. Till ett mindre perfekt pris tyvärr...




Kaffe måste shoppande flickor ha...


Och tydligen shoppande pojkar också.


Ingen shoppingvända utan reducerat belopp på kontot, så den här klänningen blev det. Inte egentligen den perfekta färgen, men (som Sofie så fint uttryckte det) den perfekta detaljen.


Saknaden efter min, vid det här laget ganska imponerande skosamling hemma i Sverige blev för stor och jag plockade hem de här på rean för strax under 200 svenska pengar. Något ska man ha att klappa på när man befinner sig vid världens ände utan sin man...


PS. Jag nämnde väl att de andra betalar nästan det dubbla för boende vilket borde betyda att jag har dubbel shoppingbudget. Det är väl så det funkar?

2 kommentarer:

  1. SJÄLVKLART är det så det funkar!! Men du, den där första skinnjackan kunde man ju dö för nästan.. Hur dyr kan den va?!! Köp!! ;)

    SvaraRadera
  2. Båda en bit över 4000 svenska riksdaler... och ja jag vet, indeed fina exemplar av den perfekta skinnjackan!

    SvaraRadera