lördag 31 juli 2010

Jag serverar er dagens...

...outfit: nyfyndade pilotglajjer, linne från monki, svarta upprullade shorts från H&M, väska med stenar från Gina Tricot och svarta mockaklackisar med silverpärlor från Mondo.



...shopping: då både min far och min pojkvän för första gången uppmanat mig till att köpa nytt fortsätter jag på inslagen shoppinglinje och plockade med mig den här superfina silkiga toppen från Forever21 (igen...).


...ångest: när jag igår kväll (läs:natt) skulle kolla upp exakt vart på campus registreringen på måndag skulle äga rum, visade det sig att registreringen för svenska utbytesstudenter var i onsdags. Ångest! Det gick i och för sig bra att registrera sig senare om man skickade ett mail senast två veckor innan ordinarie registreringsdatum och förklarade varför man ville göra det. Dubbelångest! Detta händer såklart en fredagkväll, en hel helg innan det går att få tag på någon på Registrar's Office. Ångest igen! Ett panikmail för att reda upp det hela skickades till kontoret ifråga. Men vem arbetar och kan svara på det över helgen? Vilket leder mig in på dagens...

...utandning: tydligen arbetar någon med att svara på förvirrade mail även på helgen och jag blev ombedd att komma för registrering på onsdag mellan 9.00 och 12.00.

...korridorskompis: Dipika, en indisk tjej som jag har lyckats ha två längre konversationer med och som trots den klassiska indiska brytningen pratar fullt begriplig engelska. Glad, öppen, allmänt söt och ska dessutom plugga Engineering och Computing. Adoption kan komma att övervägas.

...glädjeämne: hur mycket jag än gillar shopping i allmänhet och min nya blomtopp i synnerhet så får ändå gänget från Linkan toppa dagens lista och därmed utses till dagens dagens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar