torsdag 12 augusti 2010

Jag gillar skor och snälla singaporeaner

Erik har lyckats lokalisera ett gäng singaporeaner som tydligen var på utbyte i Linkan förra året och de är verkligen mer än hjälpsamma! Har under en tvåtimmarslunch fått nedskrivet namn och adresser på klubbar, glasställen, sushiställen och bra restauranger. Även fått veta att det finns en vindsurfingklubb och en förening som åker till malaysia och vandrar i bergen med jämna mellanrum samt att jag måste prova litchi, bubble tea och någon singaporeansk efterrätt (som jag tyvärr glömt namnet på) medan jag är i Singapore. De tog oss även med till ett för oss nytt köpcenter i motsatt riktning från stan. Jag insåg att jag saknar min skogarderob eller att min skogarderob saknar skor... I regel inte så förtjust i kilklackar, men de på bilden nedan hade jag ju inte tackat nej till! Och de beiga skorna på den andra bilden - att dö och komma till skohimlen. Om man hade haft massa pengar förstås.



Men budgeten tillät bara nya nagellack...

...och en orange klocka fyndad för ca 80kr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar