fredag 13 augusti 2010

Harrans goes Singapore!

Dagen idag eller snarare kvällen idag skulle bjuda på musik, gratis mat och gratis öl på campus klockan sex så jag dressade för fest. Idag betydde det mönstrat paljettlinne från Cotton On, beige skinnkjol från H&M, röd quiltad väska från Tradera och mina nya älsklingar från Charles & Keith.


Det visade sig dock att maten bestod i en näve chips med lite chili och bara var till de hundra första (vilket jag missade med sju platser) och att gratis öl betydde en burk på 33cl. Så jag och Sofie jagade bärs på annat håll. Har passerat en liten pubgata alldeles i närheten av PGP (gångavstånd med svenska mått mätt) när vi åkt buss och bestämde oss för att kika närmare på det. Och vad hittar vi om inte ett alldeles prima singaporeanskt Harrys! Nostalgin visste inga gränser (förväntar mig bara att Falubor fattar grejen med Harrys). Visade sig att det var ett jättemysigt ställe med billiga shots. Prima Tequila för ca 35kr och en öl storlek mindre för ungefär samma peng. God billig pizza verkade de ha också. Så jag och Sofie hade lite quality time på tu man hand, noterade en ny favorit och hade en allmänt mysig kväll. Det är något särskilt med Harrys...


The music festival with free food and free beer on campus today did not really deliver what they had promised, so Sofie and I decided to check out the (beer) surroundings near PGP and found a new favourite in Harrys. Cheap shots and nice interior so it is really a place I can recommend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar