söndag 1 augusti 2010

English swenglish singlish

Har hittills inte direkt briljerat med min engelska, har helst undvikit längre konversationer eftersom jag inte stått ut med mitt taffliga uttal och klena ordförråd. Den många gånger närmast obegripliga singlishen har inte direkt stärkt självkänslan. Men då vi har spenderat i princip hela dagen med Nicole (från Tyskland) har det inte varit mycket att välja på. Och redan märker jag att många ord kommer naturligare på engelska än på svenska och att jag delvis tänker engelska. Axlarna har sänkts och käften glappar i vanlig ordning. Men läsförståelse är också viktigt och jag är därför noga med att omge mig med engelsk litteratur (se bilden nedan). I rent utbildningssyfte...

1 kommentar:

  1. bra val. man måste bilda sig även på semestern.

    SvaraRadera