måndag 30 augusti 2010

Nu börjar det

Idag ska bli första dagen på resten av året. Från och med idag tänker jag vara frisk och stark och studiemotiverad och intelligent.

Frisk ville farbror doktorn också att jag skulle bli så trots att jag gick dit utan tillstymmelse till feber och knappt var snuvig längre så fick jag med mig en hel kasse medikamenter. Penecillin, daghostmedicin, kvällshostmedicin och tabletter både mot illamående och snuva plus ett sjukintyg om jag inte skulle orka gå till skolan imorgon. Singapore - Sverige: 1 - 0.

Stark är jag redan, det kan Luke intyga. Och med dagens drogskörd är jag snart i form för gymmet igen.

Studiemotivationen måste infinna sig eftersom snor och feber har stängt ute ungefär all information i två veckor och jag ligger tokefter i alla mina obegripliga kurser.

Intelligens gav jag upp hoppet om för länge sedan. Men förhoppningsvis har jag en intelligent i min korridor. Som av en händelse går hon data, har tagit en kurs i datastrukturer och algoritmer, bor i rummet alldeles bredvid och har redan lovat att hjälpa mig med programmeringen (den stackaren vet inte vad hon gett sig in på).

Dagens (studie(?))motivation: pasta, pesto, gröna oliver, fetaost och rött vin.
Och baby såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar