lördag 14 augusti 2010

Michelangelo's

Dagen idag har inte varit något vidare, vaknade alldeles för sent som vanligt men ändå trött som ett as och somnade igen någon timme senare. Dåligt väder men ändå varmare och mycket svettigare än vanligt och dessutom ett retligt halsont med tillhörande hosta. Insåg också när jag tvättade att den vita tvätten inte ville bli ordentligt ren och förbannade luftfuktigheten som gör att ingenting kommer att torka. Allting (verkligen allting) på mitt rum luktar mögel och jag kan bara be en bön och hoppas att min skinnjacka överlever den här terminen. Min annars så pålitliga Sony Ericsson har börjat tappa knappar och jag längtar efter min man, mina vänner och min familj. Kände därför för en högst ensam lördagkväll på mitt rum, i sängen med ett extra tjock Harper's Bazaar och tre små Ben & Jerry's.

Men middag måste en flicka ha och när Nicole ringde och sa att de var ett gäng som tänkte åka till ett ställe i närheten och käka på någon italiensk restaurang hon blivit tipsad om kunde jag inte säga nej. Smink, Forever21, pärlor och höga klackar lyfte humöret en aning. Just nu är stilen liten flicka hittar fina saker i mammas garderob och slänger på sig allt på en gång, ordet matcha finns inte i flickans vokabulär.

I närheten av Holland Village inte så jättelångt från PGP hittade vi Michelangelo's och jag insåg att det inte var så dumt att följa med ändå. Men så hade jag ju särdeles trevligt sällskap i form av Joel, Luke, Nicole och Simon.


Till förrätt en varm spenatsallad med fetaost, bacon och valnötter. Inte alls tokigt.


Till varmrätt pasta med hummer (tror det var hummerpremiär för mig faktiskt), lite trist och inte så mycket av den utlovade citronsmaken men gott ändå.

Simon var wild and crazy och beställde svart mat och var väldigt söt när han var klar, tänk litet barn med stor chokladkaka.


Vi lyxade och tog efterrätt också när vi hade så trevligt. Tarte med lemon curd, prima efterrätt!


Grabbarna var väldigt förväntansfulla över sin cheesecake.

Sammanfattningsvis en dålig dag betyder tydligen inte automatiskt dålig kväll. Tack för trevliga människor.

Even though my day started off quite bad with a sore throat and bad weather, it ended up very nicely at the italian restaurant Michelangelo's in Holland Village with my lovely friends Joel, Luke, Nicole and Simon. Thank you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar