torsdag 19 augusti 2010

Mögel och elände

Fick backning i onsdags eftersom jag inte uppdaterat bloggen på 24 timmar och nu har det ju gått väldigt mycket längre så jag tar igen det med ett längre inlägg. Jag har varit lite upptagen med annat, mest med att hata äckelkissbläsingapore och funderat över om jag skulle låta mamma, pappa eller Gustav (eller alla tre) komma och hämta mig. Jag har varit sjuk några dagar och det är ju ingen stämningshöjare, dessutom har det luktat väldigt konstigt, värre än vanligt, på mitt rum. Inte konstigt när jag upptäckte att min klänning såg ut som om jag badat i lera med den (hittills inte använt den i Singapore). Upptäckte sedan att i princip hela min garderob hade börjat mögla, strumpor och leggings var utom räddning och bara att kasta. Jag kan ta att det är fuktigt, att det luktar konstigt, att det är svårt att sova och till och med att jag blir sjuk av det, men att ge sig på min garderob det är faktiskt inte okej. Till på köpet har mitt Internet krånglat, min dator varit seg, knapparna på telefonen börjat lossna, regn varje dag. Uppgiven var bara förnamnet.


Jag tackar Gud att jag hade Sofie Organisation och Kontroll Möller nära till hands i det läget. "Nu Sandra gör vi såhär, vi hänger dina jackor i mitt rum som har AC, sen köper jag glass åt dig för det behöver du nu, sen hjälper jag dig att tvätta sen kan vi sätta oss nånstans och prata och äta glass medan vi väntar på att tvätten blir klar. Under tiden låter vi dörr och fönster till ditt rum stå öppet så det får vädra ur, jag hjälper dig, du ska inte vara ensam nu". Tack, du är en riktig kompis! Ny favoritglass förresten, chokladglass med jordnötter, chokladbitar och marshmallows. Fanatstic! I och med mögel och elände upphävdes det tillfälliga shoppingstoppet med omedelbar verkan och det visade sig att en vända på Vivo var precis rätt terapiform. Singapore var tydligen inte så tokigt ändå, mobilen var fixad på 15 minuter och 65 kr, två jackor på kemtvätt varav en skinnjacka som kräver två omgångar polish (tydligen) för ca 250kr kändes helt okej och ännu en shoppingpåse från Forever21. Upptäckte också (tyvärr (?)) att Warehouse och River Island har väldigt fina grejer.


Shoppingklädd i blommig bustier och shorts med hög midja, båda Gina Tricot


Partyklädd i gult linne Forever21, kjol Gina Tricot och hästhalsband Topshop.


Shopping i all är men för att ta det säkra före det osäkra bjöd Sofie på pestopasta med grönsaker. Det bjöds även Baccardi Breezer, ostchips och öl.



Sedan fortsatte kvällen med Ladies Night på Attica, gratis inträde och fem fria drinkar gav Singapore ytterligare några plus den här dagen. Prima drinkar som Gin Tonic och champagne för lagoma noll kronor.






Gult är inte fult hävdar jag och Sofie.


Trevliga Simon och fina Petra.



Fredrik fick inte lika många fria drinkar men var glad ändå.


Mögel och elände till trots så blev dagen rätt bra, och kvällen också! Men även om jag och Singapore var någorlunda på speaking terms efter en bra onsdag kändes det som vi behövde en liten paus från varandra. Så det enda rätta var att dra till Bali och leka med min bästa Frida. Mer om Bali imorgon.

3 kommentarer:

  1. Jag visste inte att du hade en blogg- men nu vet jag det! Roligt tycker jag! Mögel suger (förutom i ost)..men när regn säsongen försvinner kommer du inte ens komma ihåg något annat mögel än mögel ost (kanske?). Bra att du har fina kompisar som tar hand om dig..Kanske ses vid Jul när vi både kommer tillbaka till Svedala? Ta vara på tiden nu..det kommer gå så snabbt (för snabbt)! Puss från Julia =)

    SvaraRadera
  2. Det värsta är att det här ska vara den "torra" säsongen... Om det nu egentligen finns någon sådan. Det regnar rätt mycket året om. Blir hemma typ en månad vid jul då kan vi leka, ja ja hurra!

    SvaraRadera
  3. Är det höstens nya - även dåliga dagar har bra kvällar? Jag tror det! Och jag tror att allt ordnar sej och när det inte gör det är det tur att det kan komma nån annan och ordna upp det.

    SvaraRadera