onsdag 11 augusti 2010

På riktigt

Nu var det visst slut på semester, från och med igår är föreläsningarna igång. För att inte ha så mycket att ta igen nästa år läser jag fem kurser den här terminen, vilket är 125% här så det är bara att växla upp nu. Singlishen är lite lurig emellanåt och det blir inte lättare när folk vägrar vara tysta. Det finns regler för precis allt här, men prata under föreläsningarna är tydligen helt okej. Nåja, föreläsningssalarna verkar i alla fall vara gjorda för kärringar som mig med väl tilltaget benutrymme så man kan sträcka på benen. I Linkan värker knäna inom en halvtimme.

Har hittills lyckats ta mig upp i tid på morgnarna, kommit på rätt buss, gått av vid rätt hållplats och tagit mig till rätt föreläsningssal i tid så jag är mycket stolt över mig själv. Dessutom haft gått om tid att köpa kaffe och frukost innan första föreläsningen som börjar redan kl 08.00. Nu var det bara det där med att begripa hur man ska signa sig på lektionsgrupper och laborationstillfällen. Mycket lurigt då det gäller olika regler, tillvägagångssätt och tider för registrering för olika kurser och man måste i många kurser anmäla sig till både en lektionsgrupp och en laborationsgrupp. Wish me luck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar