måndag 9 augusti 2010

Nationaldag

Nationaldag i Singapore idag 9 augusti och såväl svenskar som singaporeaner tyckte det var något att fira så vi bestämde oss för att ta oss ner på stan och åtminstone se lite fyrverkerier. Tyckte min blommiga topp var lite tråkig så jag gick all-in på pärlor och hårband istället och har aldrig fått så mycket beröm för en outfit. Sofie med sina fina blus (jag vill också ha) stod också för en riktig toppnotering. Mina skor förresten = ca 50 svenska pengar = bra inköp!

Lite folk hade dragit upp på 71:a våningen på nåt fancy hotell så det var där vi hamnade. Såg inte så jättemycket fyrverkerier men hade en ganska oslagbar utsikt. Två drinkar blev det dagen till ära, Tokyo Garden och Cosmopolitan. Tokyo Garden not så good, vädigt stark och touch av lakrits. Cosmon däremot, den bästa jag druckit. Så ni vet om ni får för er att åka till New Asia på Swiss någonting Hotel i centrala Singapore.






Den här tjejen träffade jag på i toalettkön, och trots mina och Sofies ansträngningar var hon utan tvekan kvällen bäst klädda. Precis så vill jag se ut! Möjligtvis med klackar till...

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt du har Sandra, går du aldrig i skolan? :D

    SvaraRadera
  2. Haha, faktiskt inte... Föreläsningarna börjar imorgon och det blir faktiskt rätt skönt. Lite vardag och ordning på tillvaron. Hur går det för dig? Är du på plats?

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att förbereda min resa, åker nästa vecka. Funderar lite på vad man ska ta med sig.

    SvaraRadera
  4. utmärkt val för en drink. Hälsningar från anonym swiss killen

    SvaraRadera