söndag 17 oktober 2010

Trots stadiga 30 grader...

...så har jag härmed inlett jakten på vinterjacka. Det verkar inte helt rimligt, men icke desto mindre ett faktum. Det slog mig nämligen att jag kommer att spendera en hel månad i vintersverige och inte har någon vettig jacka för snö och minusgrader. Och eftersom de envisas med att skylta med stickade tumvantar och ullkappor även här i tropikerna så hoppas jag kunna haffa en innan jag reser hem. Landar ju i kallaste december och har inte så mycket som en tjocktröja att resa hem i. Sverige + december + ballerinaskor - tjock jacka = ihjälfrysning = typiskt dåligt. Efter grundlig webbresearch uppenbarade sig finingarna nedan. Huruvida de tål riktig vinter eller bara låtsas förtäljer dock inte historien.
Topshop



Karen Millen


1 kommentar: