lördag 30 oktober 2010

thisissimon

Hade sista praktiska momentet i programmeringen idag, min älska-att-hata-för-jag-är-så-dålig-på-det-kurs. Klarade en av två uppgifter i alla fall, bara värd 30% men en liten seger är också en seger så jag är sjukt stolt! Ett helt fungerande program! Som jag har kodat! Under tidspress! I Singapore! På NUS! Nöjd. Detta firades på närmast bästa vis i Little India med Srajna i min korridor och två av hennes kamrater och finaste Nicole. Indisk mat är nog nästan det bästa som finns. Jag måste lära mig laga indiskt, amazing! Jade of India hette stället, 5 av 5 toasters. Inte blev upplevelsen sämre av att vi kom mitt i firandet av ljuset (diwali) med dekorationer och fyrverkerier och grejer. Självklart toppades kvällen i vanlig ordning med några öl på bron i Clarke Quay med resten av folket. Bland annat raringen Simon Geenty som fått det här inlägget tillägnat sig eftersom han uppenbarligen är en av mina trognaste läsare. Han gör till och med den numera beryktade Sandraposen bättre än mig. Jag måste poseträna hårdare... Bra kväll ikväll.



Srajna och Katherine

Garlic naan, mmmm!


Kikärtssörja som smakade fantastiskt


Ris och mer obestämbar sörja som också var fantastisk










Nicole


Simon kör sin Sandrapose, väska är ett måste


Fredrik kör sin... ja någonting pose

Full och fullare sportar huvudbonad

Kvällens: spetstopp Cotton On, kjol Lindex, kuvertväska Miss Selfridge, halsband och skor oklart


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar