tisdag 19 oktober 2010

90talet kom tillbaka, allt är förlåtet

En ny säsong av Gossip Girl (tydligen) och ni som, i likhet med mig, mest kollar för klädernas skull verkar inte behöva bli besvikna. Serenas outfit på den här bilden är lite av en favorit. Enorma byxor à la 90-talets byxkjol adderad till önskelistan. Mamma kommer reta mig nu och antagligen låta mig veta att hon hade preeeeeecis sådana där för 15-20 år sedan, även då matchat med stort läderskärp i midjan och enormt halsband. 90talsmodet ändå, trots allt... Brunt, beige, militärgrönt, natur, storblommigt, fransar, mocka, magtröjor, oversize, virkat. Tights till stor skjorta, väst och midjekort mockajacka utan krage, brunt smink och långa halsband - helt enkelt som jag tänker mig mamma för 15 år sedan. Så vill jag se ut nu. Mest vill jag se ut som Serena.

2 kommentarer:

  1. De där byxorna alltså, helt underbara. Och jag är väldigt emot rosa i vanliga fall haha.

    SvaraRadera
  2. f*cking amazing som mina amerikanska vänner skulle ha sagt... indeed amazing!

    SvaraRadera