lördag 4 september 2010

Röstning och trerätters på Ikea

Rösta måste man göra så vi samlade ihop alla svenskar vi hittade och begav oss till den svenska ambassaden för att göra vår samhälleliga plikt. Hemlig röstning var inte riktigt grejen de körde på ambassaden (inte för att jag någonsin gjort någon hemlighet av mitt röstande, men ändå). Ambassaden var lite av en besvikelse, litet och ytterst oansenligt men kunde ändå avslöja de svenska huvuddragen, nämligen Ikea, Volvo, Absolut och så dalahästar såklart!





Ingen Sverigedag är komplett utan prima svenskt Ikeakäk. Eftersom jag tycker att det är hysteriskt roligt att man kan åka till Singapore och beställa "gravad lax plate" så var jag tvungen att gå all in för Sweden och köra trerätters. Gravad lax med hovmästarsås till förrätt följt av köttbullar med brunsås och lingonsylt och sedan efterrätt i form av svensk äppelkaka med vaniljsås. Fucking amazing som våra amerikanska vänner skulle ha uttryckt det.



Dålig shopping på Ikea idag, en ensam diskborste gör ingen glad. Men det gör skor! Speciellt när man hittar vad som kan vara de perfekta svarta klackarna, kan matchas till precis vad som helst, precis när som helst. Ett par prima ballerina blev det också, är de små får man ta två (ett par var i storlek 37)...

skor1


skor2

int svenskahundrapengar = 100;
int skor1; //pris för skopar 1
int skor2; // pris för skopar 2

int main()

{
cin >> skor1 >> endl;
cin >> skor2 >> endl;

if ( 2*svenskahundrapengar == (skor1 + skor2))
{
cout << "Bra grejer!!" << endl;
}

return 0;
}


Bra grejer!!

2 kommentarer:

  1. Facebook är väl bra ändå, hade aldrig hittat din blogg annars, men det är ju grymt bra läsning! Jag funderade lite på vad du pluggar när jag läste att du skulle programmera, och så tänkte jag att jag skulle kommentera då och säga att du gärna får fråga mig om du vill (har ju som gått och blivit systemutvecklare på gamla dagar). Men det var ju himla tur att jag inte gjorde, C++ har jag inte sett på länge (är det ens det?).

    SvaraRadera
  2. Tack vad kul! Jäklans, systemutvecklare det låter fint. Och väldigt smart! Jag läser till civilingenjör i industriell ekonomi och har data som teknisk inriktning därav programmeringen. Och ja det är c++ ( var tanken iaf=P) Tyvärr är det ungefär så svåra program jag klarar av...

    SvaraRadera