måndag 27 september 2010

Mindre ekonomiskt beroende

Fick mitt efterlängtade bankkort idag, så känner mig lite mindre ekonomiskt beroende. Snabbt jobbat av Länsförsäkringar måste man tillstå. Imponerad och förundrad och i det här fallet väldigt tacksam över deras system. I somras bröt min magnetremsa ihop och jag gick personligen in på det lokala bankkontoret och legitimerade mig och bad att få det nya kortet skickat till min tillfälliga adress i Dalarna, men tyyyyyyvääääärr kan det baaaaaaaara skickas till folkbokföringsadressen för sådana är reglerna. Däremot när man ringer en fredagkväll från ett hotell i Vietnam och ber att få ett nytt kort skickat till en adress i Singapore trots folkbokföringsadress i Linköping så är det absolut inga problem. System verkar ju annars vara mer orubbliga än de fysiska lagarna. Men ska inte ägna detta djupare bryderier utan bara tacka och ta emot. Tack Länsförsäkringar och framörallt den trevliga norrmannen på kundservice som lyckades överlista systemet!

2 kommentarer:

  1. Åh, superjobbigt att ens kort bryter ihop utomlands. Tur att det ordnade sig.

    SvaraRadera
  2. I sanning opiffigt, men det gick långt över förväntan snabbt och smidigt! En stjärna till Länsförsäkringar. Synd bara att bara för att kortet är nytt betyder det tydligen inte att det finns mer pengar på det...

    SvaraRadera