lördag 4 september 2010

More is more

More is more säger Anna Dello Russo och som världskänd stylist borde hon väl veta. More is more, det är därför jag hänger en möbel runt halsen även dagtid, även om jag bara ska käka lunch på Ikea. Det är därför jag matchar indianmönstrade paljetter med batik och monsterhalsband med stenar och pärlor. Och för att jag tycker det är mycket roligare. Och för att ingen annan jag känner skulle komma på tanken. Men ibland undrar jag om det inte är mest för att jävlas med alla som säger att det inte går, att man inte får. Bara för att jävlas måste jag ha färger som skär sig, matcha mönster med mönster och ha paljetter och bling till vardags. Plus att jag tycker att det fint.

Dag: linne Monki, kjol Gina Tricot, kofta JC, halsband Forever21, ring JC

Kväll: paljettlinne Cotton On, batikkjol Forever21, halsband Pieces, väska Gina Tricot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar