fredag 3 september 2010

Det magiska gröna kortet

Dagen D eller åtminstone Dagen Dags att få det där lilla gröna kortet Student Pass som ger mig rätt att uppehålla mig i landet långt borta det kommande året. Vet inte direkt om det besitter magiska krafter men det kan tydligen bli lite grinigt om man inte har något. Hade nämligen lite problem att ta mig ta mig tillbaka in i Singapore efter Balivistelsen. De ville inte släppa in mig som Resident eftersom jag inte hade något Student Pass och de ville inte släppa in mig som Immigrant(?) eftersom jag skulle stanna i landet i ett helt år. Moment22.

Självklart måste man ha ett foto på sitt Student Pass och det kunde man smidigt nog ta på plats på ICA (Immigration nånting nånting) och jag har lyckats sätta upp håret på något vis så det nästan ser ut som att jag har på riktigt kort hår. Och ni som känner mig förstår ju att då kan jag inte låta bli att tänka "det kanske inte skulle vara så tokigt ändå, att klippa det sådär riktigt riktigt kort....". Då skulle jag vara sådär cool och snygg som Robyn och Rihanna. Bjuder på dagens outfit också som säkert skulle gjort sig excellent tillsammans med en kort, platinablond 80talsfrilla med mycket lugg. Jag och mitt hår. Fan.



Collagetröja och tigerring Forever21, svart kjol Gina Tricot och örhänge Vero Moda.


Har ju tagit tunga droger mot förkylning nu några dagar och förklarade mig idag frisk nog för en gymsession. För extra inspiration inhandlades NUS workoutuniform för en dryg svensk hundrapeng. Kände mig så piffig tränandes med NUSloggan på bröstet, kändes som att jag var med i ett lag för något och var tvungen att ta i lite extra. För laget liksom.

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att drogerna haft effekt på bacillerna! Å vilka snygga outfits du ständigt klär dig i! Önskar att jag hade samma förmåga som du...
    Kram från oss på berget!

    SvaraRadera