tisdag 7 september 2010

Brohäng, cranberry vodka och bakisbullar

Har haft lite (läs: MYCKET) problem med internetuppkopplingen varför bloggandet sackar lite. Lördagen bjöd i alla fall på välbehövligt partaj. Startade kvällen med förfest med mina svenska vänner på Fredriks korridorsrum. Ja ni hörde rätt vi drack alkohol på PGP! Svenskar är tydligen ett olydigt släkte. Sedan taxifärd till Clarke Quay där det bjöds sedvanligt brohäng och öl från seveneleven. Det är sjukt dyrt med alkohol i det här landet, men istället kan man dygnet runt knalla in på vilken seveneleven som helst och köpa kyld öl. Och köper man en flaska erbjuder de sig att öppna den i kassan.

Svenska tjejer är verkligen vackrast i världen!

Förfesten på bron bjöd som vanligt massa trevligt folk, men som ovanligt nyanlända Nanyangstudenter från Linkan. Skoj skoj! Vid tvåtiden var det dags för utgång (!) tyckte i alla fall jag, Sofie, Pamela och Simon så vi hittade till Zirka. När man anländer till ett ställe vid tvåtiden på natten är det svårt att avgöra huruvida stället var bra eller inte. Folk har frågat vilken typ av musik som spelades, men som sagt, ankomst till klubb 02.00 = inte den blekaste! Goda drinkar kommer jag ihåg att man fick i alla fall, det gäller att rikta in sig på väsentligheterna. Goda drinkar som piffigt nog ingår i inträdet, för ca 110 svenska pengar får du inträde och två drinkbiljetter vilket får anses vara lite av ett kap.

Cranberry vodka på Zirka

Pamela och Simon in party mode.


Någon mer som verkar vara i party mode och vi kan ju låtsas att drinken jag håller i är samma som på bilden ovan...

Kvällen avslutades i lagom tid och hemkomst PGP skrevs till 05.15. Sedan lite skypande med älsklingen tills jag ser att klockan på min dator visar 00.30. Min första tanke är då, hur kan klockan visa halv ett, det är ju sex timmars tidsskillnad mellan Singapore och Sverige. Tydligen var klockan halv sju här... Lagom på ren svenska. Lagom kändes det också att dagen efter, runt tre, påbörja den köttiga inlämningsuppgiften i ekonomi som skulle vara inne igår. Det är lite av en historia i sig den där inlämningen... Hur som helst är det vid sådana tillfällen tur att vårt supermarket säljer typ världens godaste kanelbullar, rekommenderas starkt!
Prima bullar = schyssta brön

Det var allt så länge, mer om historien med inlämningsuppgiften senare. Puss häjj, leverpastäjj!



2 kommentarer:

  1. Men haaaaallå! dom där two bits är ju underbara! du måste köpa brownis! de är mums mums mumms! jag o larn beställer gärna sånna;) (de fanns i kanada...)

    SvaraRadera
  2. I know! Brownies har jag också testat, också bra, men kanelbullarna toppar listan=)

    SvaraRadera