tisdag 27 juli 2010

För mycket kan också vara lagom

På väg till stan för att möta Lars i söndags blev jag kompis med en indier som agerade privat guide. Tydligen så ligger Singapores största shoppingcenter mellan PGP (där jag bor) och stan. Väl värt att prova en dag som gårdagen=första dagen med riktigt klar himmel och strålande sol. Nåja, a girl's got to do what a girl's got to do. Rustad i blommor till hög midja och quiltad secondhandväska måste det bli bra av den här dagen. För säkerhets skull stoppar jag ner ett läppstift idag också. Det funkade ju så bra i söndags...


Det finns grejer att shoppa för den som vill, något som är säkert! Nere på stan syns exklusiva butiker som Dior, Cartier, Gucci, Bulgari och Manolo Blahnik lite varstans, en hint om att det finns mycket pengar i det här landet. På de många stora galleriorna finns också en hel uppsjö med mindre butiker med ungefär samma prisnivå som h&m. Så några jättefynd rent prismässigt är det kanske inte fråga om. I alla fall inte om man frågar en svensk student som ska hanka sig fram på csn i tre år till... Nåja, några fynd blev det trots allt! Om diamonds are a girl's best friend så kommer nog skor närmast tvåa. Mina klackisar fick stanna hemma pga övervikt(fri tolkning på den) så jag var ju nu så illa tvungen att hitta nya. Hittade dessa nedan för total cost ca 170 SEK. Thank you, thank you!



Kläder måste en flicka också ha, helst vill hon tydligen se ut som en indian för detta är vad som fick följa med hem. För mycket kan också vara lagom... Linnet på första bilden och halsbandet på sista bilden=kärlek.











Kärlek kan alltså bevisligen köpas för pengar.

4 kommentarer:

  1. I shoppingtagen ser jag - då måste livet väl vara helt OK. Kerstin

    SvaraRadera
  2. åtminstone mycket bättre! shopping är bra för hälsan=)

    SvaraRadera
  3. Fantastiska Sandra!
    Titta, du hittade ju två par fantastiska högklackade skor! Nu kan det här inte bli annat än bra!:)

    SvaraRadera
  4. jag invigde ena paret idag, given succe=)

    SvaraRadera