fredag 30 juli 2010

Idag

Har jag i vanlig ordning inte gjort så väldigt mycket, sovit alldeles för länge och kommer vara (vad det verkar) uppe alldeles för sent. Hade en plan om Sentosa Island, en piffig liten ö som ligger ganska nära och bjuder ut strand och bad och Underwater World, men väcktes av ett dånade till regnväder. Och nu snackar vi mängder vatten! Vägg! Fast lite mysigt när man tittar ut, för man ser typ ingenting annat än vattenväggen så det känns som att bo under ett vattenfall. Dagens projekt därför pestojakt. Det måste också vara det enda som inte finns på vårt egna lilla supermarket. Fantastiskt ställe för övrigt. Det är knapp lika stort som en normalstor mack men har allt från tallrikar till solskyddskräm till internetkablar till simkort till tvättmedel till sopkvastar... och käk då förstås men med stor tonvikt på kakor, godis och nudlar.
Hur som helst... På Singapores största köpcenter vore det väl f*n om de inte hade en liten burk italiensk grön geggamoja åt mig. Så jag invigde mitt nya fina halsband och ett knallgult linne fyndat för en 80-peng, båda från forever21.
Nu finns det ju annat än pesto att titta på om man är i landets största galleria. De här två klänningarna hade mer än gärna fått följa med mig hem. Tyvärr något över budget.



Istället fyndades den här dressen för 12 dollar (ca 70 SEK) som dock visade sig vara lite för stor. Tror att ett mindre ingrepp med nål och tråd ska ordna upp det så bra eller anus återstår att se.

Ett par finfina piloter blev det också, då mina gamla gett upp och lämnat in för längesedan.


Och pesto såklart! Så jag kunde få rostat rågbröd med avokado, vita bönor och pesto på. Ja, ja, hurra smakade det nästan.



3 kommentarer:

  1. Hörru!! Vad är det för snygg pingla i gult linne?!! Måste vara min fantastiska bästaste Sandra!!

    SvaraRadera
  2. Att det är! Du har väl förresten noga studerat min kärleksvägg, appropå snygg pingla...

    SvaraRadera
  3. Självklart!! Den är granskad! Känner mig mycket hedrad! :)

    SvaraRadera