söndag 25 juli 2010

På plats

Då var man äntligen(?) på plats i Singapore, åtminstone rent fysiskt. Tak över huvudet och väggar runtom mig har jag, till och med en alldeles prima takfläkt. I övrigt är jag en liten och förvirrad som mest undrar varför hon inte har sin man med sig. Men men...

Mitt förvirrade tillstånd till trots lyckades jag lokalisera ikea igår, och det utan karta, utan känsla för riktning och utan att jag ens visste att jag letade efter ikea. Därför, min första singaporeanska måltid: prima svenska köttbullar med brunsås och lingonsylt.






Haha, kan bli mer svensk? Lakan införskaffades i alla fall, handduk och ryggsäck är inte att rekommendera som sängkläder, samt lite ljuslyktor. Ljuslyktor mest för syns skull dock eftersom öppen låga på rummet är strängt förbjudet. Doftljusen jag köpte till döljer som tur är det mesta av mögellukten, även otända. Köpte också några ramar till skrivbordet så jag kan titta på min vackra man och mina underbara vänner varje dag. Då känns det bättre...

Här kommer några bilder på min 9 kvm stora lyxsvit.






För övrigt är engelska på asiatiska lurigt... Taxigubben som körde mig från flygplatsen var så vänlig och berättade om allt vi åkte förbi, bl.a. pekade han och sa: "sississeaboo". "Aaaah", nickar jag ivrigt men totalt oförstående innan jag tittar åt det håll han pekar. Då förstår jag, this is the harbour... Ja, det är inte lätt när det är svårt, men det är mysigt att kramas.

5 kommentarer:

  1. Härligt! Nu vet jag vad jag kommer att ha för läsning ett läsår :D Hoppas du finner dig till rätta snart! Kram/Veronika

    SvaraRadera
  2. Åh, köttbullar!! Dåså.. Då klarar du dig! :)) Fantastiskt att få se massa kort redan nu. Det vill vi se massa av! Måste dock erkänna att jag saknar dig redan! Ska följa bloggen stenhårt! ;) PUSS på dig min vän och vapendragare

    SvaraRadera
  3. skönt att du kommit på plats! Kul att få läsa lite om hur det går med allt. Men vi saknar dig redan! Ha det bäst! Kramar från oss på berget!

    SvaraRadera
  4. ååå... gu så kul att kunna få följa ditt äventyr så här på en blogg.. massa uppdateringar å bilder tack:) ha det underbart gumms! puss, linn

    SvaraRadera
  5. Åhh vad kul o få läsa om vad du gör! :) sköt om dej där borta, och ät inte på ikea varje dag nu:p

    SvaraRadera