måndag 26 juli 2010

Sverigebesök

Igår rycktes jag ur min dimma av förvirring, hemlängtan och isolering när Lars hade vänligheten att mellanlanda några dagar i fina Singapore och umgås med mig innan han fortsätter till slutdestination Melbourne. Jag dressade upp i oversizad chiffongtopp, blanka shorts, klassisk quiltad väska och leopardballerina. Till det, de största örhängena jag hittade och knallrött läppstift. Jag brukar inte använda läppstift, men det var inte läge att känna sig naken, rädd och exposed.



Första stoppet på vår tur genom stan blev världsberömda hotellet Raffles, vi kunde inte motstå en Singapore Sling, the original, på klassiska Long Bar. Har provat Singapore Sling tidigare och varit måttligt imponerad, men det här var på riktigt andra grejer. Prima drink!






Sedan traskade vi runt och kikade och kände oss allmänt som vilsna turister, men vi var åtminstone två om det. Till slut så hittade vi till det som tydligen (enligt Lars, jag har som vanligt ingen j*vla aning om någonting) är världens dyraste hotell. Ett riktigt monsterbygge som skymtas i bakgrunden på bilden nedan. Det är alltså tre 56 våningar höga hus som de har byggt en gigantisk båt ovanpå. Eller fartyg är kanske mer passande beskrivning... Där ligger Skypark som... ja i princip en liten park uppe i himlen, med palmer och pooler och grejer.



Kraftigt mäktig utsikt! Vi såg nog hela Singapore däruppifrån. Bl.a. pariserhjulet som ska vara det största i världen. Verkar rimligt för det var nästan i höjd med oss...






Såhär såg det ut uppe i själva Skypark. Notera hur poolen är byggd, det ser verkligen ut som att vattnet försvinner ut över kanten och rätt ner, 56 våningar. Och där badade hotellgästerna, vissa har verkligen dödslängtan på riktigt...





Sen en sista attraktion i bästa turistaranda, Fountain of Wealth som skulle vara något extraordinärt. Fräsigt visserligen, med laserfigurer och neonljus och massa sprutande vatten... Men kanske ingen måste-grej för den som planerar för en Singaporeresa.




På det hela taget den bästa dagen hittills, trevligt sällskap och positiv energi fick mig att inse att det är rätt kul att umgås med andra människor, även om de inte är Gustav. Och det är ju för himla gött med värme, så är det ju bara...

2 kommentarer:

  1. grymt att du blivit med blogg! ska bli kul att läsa om vida världen. lika snygg som vanligt fastän du befinner dej i tropikerna, jag lyfter på hatten! kramar från sanna

    SvaraRadera