fredag 12 november 2010

När ska man bli vuxen

Var på IKEA idag med vännerna Simon, Alex och Erica. Jag och Alex var på vågjakt, de andra kom mest för maten. Är tvungen att ha en våg så jag kan väga min resväska innan jag åker hem. Känns som att det kan vara väl investerade pengar. Tanken var alltså att bara köpa våg och äta mat, men det är något med IKEA. Varför har det en förmåga att alltid spåra ur där? Vi provsatt i det närmaste varenda rum, hade tebjudning, lekte affär och vilade i sängarna. Varför får en 24-åring i nyktert tillstånd för sig att krypa in i en äggformad barnmöbel? Och varför uppmuntras detta av hennes jämnåriga kamrater? Nåja, till deras försvar är de faktiskt 3 år yngre... Och det var faktiskt inte bara vi som lekte i rummen, vi såg flera som gjorde det. Låt gå att de var 15-20 år yngre än oss... Vi hade roligt i alla fall, och det är det som är huvudsaken brukar mina föräldrar alltid säga. Dessutom fick jag äta sill och köpa hem ahlgrens bilar, kolasnören och polly. Bra grejer! Slutligen en gissa-landet-tävling. Från vilket land kommer en person som köper en portion prima svenska köttbullar och med rynkad näsa petar bort all lingonsylt och blandar i ketchup i brunsåsen? True story. Jag gråter fortfarande vid blotta tanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar