måndag 22 november 2010

Bra lördagskväll

Igår söndag strax efter fyra på eftermiddagen, två svenska utbytesstudenter möts i en korridor:
-Godmorgon! Jag har precis vaknat...
-Godnatt! Jag ska sova, gick aldrig och lade mig utan åkte direkt till skolan imorse... Det var en bra kväll igår.
-Ja.

Utgång i lördags, det var en bra kväll. Började med förpartaj i Ericas flickrum (hon har AC). Ölspel såklart. Simon bjöd dessutom på dans till både Beyoncés "Single Ladies" och gamla goda "Macarena". Efter en mellanlandning på bron (alltid) drog jag och min part(y)ner in (party) crime Simon iväg till Zouk. Efter att vakterna hade övertygat oss om att det var askul därinne betalade vi in oss. Inte askul. Trots ballonger med "Let's Party"-tryck och två tappra försök att tala om för DJn att han var tvungen att ta sig samman och spela vettig musik. Resten av partyfolket befann sig tydligen på Butter Factory och eftersom Simon och jag är partyfolk av rang kunde vi inte vara sämre. Där hade de bättre musik, roliga skyltar och stora välkomstdrinkar. Kvällen avslutades på sedvanligt vis med ett dopp i Marina Bay och klättrande på nationalsymbolen Merlion. Naturligtvis direkt brott mot lagen och skulle troligtvis belönas med spöstraff. Jag är dock fullständigt oskyldig.




































3 kommentarer:

  1. Nedge Sandra!! So much craziness that I hardly remember....!

    SvaraRadera
  2. Guud vad jag har missat att du har skaffat dig den snyggaste frisyren! Mkt fint fina du! :)

    SvaraRadera