fredag 12 november 2010

Hej Linköping!

Otrohet är inte okej. Inte okej. Men det händer. En vardag har infunnit sig och börjar kännas så himla vardag, så grå. På andra sidan är gräset så grönt så grönt. Grönt är bättre än grått, blommor och fjärilar vs. ylande vargar. Så vitt jag kan se. En fantasi knackar på och erbjuder sig att bli verklighet. Fantasin ler. Fint. Taget. Gräset är grönt men inte så grönt som jag trodde och egentligen tycker jag att vargar är bland de vackraste djur som finns. Så om en månad är det hejdå Singapore och hej vårtermin i Linköping! När baljankaffe känns mer lockande än Thailandweekends är det läge att byta tillbaka. Och ja, jag är verkligen verkligen helt säker! För en gångs skull har jag tagit ett beslut helt på känsla och det känns rätt i hela kroppen. Så jag hoppas att alla Linkanbor bokar in fredagspub 10 dec för att fira! Jäklar vad jag har saknat er!

En lista över det jag kommer/inte kommer att sakna med Singapore:

Sakna:
Vännerna.
Att kunna köpa lunch för 15kr.
Att aldrig behöva släpa på matlåda.
Att aldrig behöva diska.
Utbudet och aktiviteten i en storstad.
Singapores skyline.
Billig taxi.
Juiceställena.
Värmen.
Ladies' night och alla free flow partyn.
Att kunna köpa öl på 7eleven i princip dygnet runt.
Handtagen till kaffemuggarna.
Spontaniteten.
Att kunna åka till Bali på weekend.

Inte sakna:
Att aldrig äta hemlagat.
Äta från plasttallrikar.
Luftfuktigheten.
Möglet.
Att bo på 8 kvm.
Att betala 120kr för en vinflaska.
Test varje vecka.
Att plugga själv.
Kaffet.
Att folk pratar på föreläsningarna.

Borta är okej men hemma är bäst. Där finns baby, faluflickor, e-klassen, mamma, pappa, H&M, mina skor, fil, Håkan, grovt bröd, Johan Glans, smågodis, Baljan, ost, Monki, osötat kaffe och Villevalla.

2 kommentarer:

  1. Det aer ju 14 anledningar foer att stanna i Singapore och bara 10 foer att aka tillbaka :P

    SvaraRadera
  2. Jag får det till 27 anledningar... Och då är det här den korta versionen=)

    SvaraRadera