onsdag 30 mars 2011

Truck Driving Song

Jag brukar för det mesta tycka att jag är ganska tuff, men i måndags extra mer än annars. I-sektionens näringslivsutskott hade styrt en heldag på Scania i Södertälje för alla som funderade på vad fan man egentligen blir när man blir stor. Inköpare på Scania kunde man bli. Eller lastbilschafför. Det bästa på dagen var varken Scaniatomtens lastbilsverkstad eller gratislunchen utan alla fullastade monster till fordon vi fick testköra. Jag som annars tycker att det är nog otäckt att sitta på förarsidan i en vanlig personbil har fått ratta runt en enorm best som den nedan. 730 hk muskler med 60 ton fördelat över 25 m. Sa jag att jag egetligen har lastbilsfobi? Jag är tuffast.

Dagens citat:
"Jag som aldrig varit intresserad av lastbilar. Efter idag har jag till och med en favoritlastbil."

-Wallbäcks


ps. För rätta känslan rekommenderas "Truck Driving Song" med Galenskaparna & After Shave.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar